Przedszkole
Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów

Zespół Szkół w Czaczu

Czytaj więcej...

13 marca uczniowie klasy 6a wraz z wychowawcą świętowali Dzień Kobiet w Family Klub w Śmiglu. Zabawa była przednia, wszyscy mile spędzili czas, rywalizując podczas gry w kręgle. Był czas na wspólne rozmowy i zabawy. W imieniu dziewczyn dziękuję za zorganizowanie miłego spotkania. fot.M.Adamczak

Czytaj więcej...20 lutego, w jeden z feryjnych dni, uczniowie klasy 6a wraz z wychowawcą wybrali się na kościańskie lodowisko. Była to kontynuacja zeszłorocznej nauki jazdy na łyżwach. Dało się zauważyć, że niektórzy poczynili w tym kierunku duże postępy. Czas upłynął nam miło i spokojnie. Wszyscy świetnie się bawili, co można zobaczyć na zdjęciach. Po zajęciach na lodzie wszyscy bezpiecznie i pełni energii wrócili do domu.

GALERIA FOTO fot.M.Adamczak

Czytaj więcej...W czwartek 21 grudnia klasa 7b pojechała pociągiem do Poznania. W czasie wycieczki uczyliśmy się korzystać z komunikacji publicznej: jak obsługiwać biletomat, jak się poruszać na dworcu kolejowym, jak wyszukać potrzebne informacje, np. o numerze peronu oraz jak skasować bilet w tramwaju. Przedpołudnie spędziliśmy w Bramie Poznania, gdzie zapoznaliśmy się z multimedialną ekspozycją o początkach państwa polskiego i wyspie katedralnej. Następnie pojechaliśmy do kina, aby obejrzeć film "Wonka". Nasza wycieczka była wyjątkowa, gdyż część uczniów po raz pierwszy podróżowała tramwajem, a nawet pociągiem.

GALERIA FOTO fot.A.Mocek

Czytaj więcej...31 października klasy VIa i VIb wraz z wychowawcami p. Magdaleną Adamczak i p. Agnieszka Han pojechały na wycieczkę do Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie. Obejrzeliśmy tam zabytkowe maszyny rolnicze i traktory oraz dawne sprzęty gospodarstwa domowego m.in. magiel, żelazka, garnki, wanny. Zwiedziliśmy rezydencję rodziny Glapiszów. Przewodnik oprowadził nas po pałacu oraz Muzeum Tarpana. Zwiedziliśmy też Muzeum Agrolotnictwa, Muzeum Pszczelarstwa i obejrzeliśmy liczne lokomobile.

Wzięliśmy udział w lekcji pt. "Od buraka do lizaka". Lekcja pokazała nam proces pozyskiwania cukru z buraków cukrowych. Podczas lekcji wykorzystano i zademonstrowano nam narzędzia i urządzenia z muzealnych zbiorów. Poznaliśmy cały proces technologiczny, począwszy od zbiorów buraka cukrowego, poprzez przetwórstwo, aż do przygotowania produktu finalnego, o którym mowa w tytule lekcji – czyli lizaka. Poruszone zostały również kwestie wpływu cukru na zdrowie i zagrożeń, jakie niesie ze sobą nadmierne spożycie słodyczy. Atrakcją zajęć był pokaz wyrobu lizaków z cukru, które następnie samodzielnie przyozdobiliśmy.

GALERIA FOTO fot.M.Adamczak

Czytaj więcej...4 października klasa 6a obchodziła klasowy Dzień Chłopaka na kręgielni w Śmiglu. Podczas gry w kręgle panowała miła i przyjemna atmosfera, ale i też zacięta rywalizacja.

Po kręglach zjedliśmy pyszną pizzę, przy której dużo rozmawialiśmy wspólnie się integrując. W czasie takich wyjazdów nasza klasa świetnie spędza wolny czas.

Czytaj więcej...4 maja uczniowie klasy 1b i 2a odwiedzili ZOO we Wrocławiu, w którym mieli okazję poznać wiele gatunków zwierząt żyjących na różnych kontynentach. Atrakcją wyjazdu była wizyta w największym oceanarium w Polsce - Afrykarium, w którym na dzieci czekał świat Afryki. Kolejnym odwiedzanym miejscem było Centrum Wiedzy o Wodzie - Hydropolis. Tu dzieci poznawały przełomowe odkrycia podwodnego świata, naturę wody i sposoby jej wykorzystania przez człowieka.

GALERIA FOTO fot.E.Hamrol

Czytaj więcej...W dniach 10-12 maja klasy 5 i 6 wyjechały na wycieczkę do Torunia. Po drodze zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku, który okazał się jedną z ciekawszych atrakcji. Zatrzymaliśmy się w hotelu Tower Motel. Po smacznej kolacji poszliśmy podziwiać zachód słońca nad Wisłą i panoramę Torunia. Tak zakończyliśmy pierwszy dzień naszej wycieczki.

Drugiego dnia wycieczki zwiedziliśmy Planetarium. To miejsce, w którym dzięki specjalnej aparaturze są wyświetlane pokazy astronomiczne. Następnie zwiedzaliśmy Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Można tam było przeprowadzać różne ciekawe eksperymenty i doświadczenia związane ze światem fizyki, matematyki, chemii i geografii. Na koniec dnia zwiedziliśmy Fort IV z pochodniami. Przewodnik opowiedział nam o historii tego fortu oraz w pewnym momencie dał niektórym uczestnikom wycieczki pochodnie, aby oświetlić ciemne korytarze.

Trzeci dzień zaczął  się od Muzeum Żywego Piernika, w którym wypiekliśmy swoje własne pierniki i dowiedzieliśmy się jak dawniej je wykonywano. Następnie wybraliśmy się pod dom znanego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika i Krzywą Wieżę. Podczas naszej piątkowej wędrówki podziwialiśmy również Stare Miasto, pomnik Mikołaja Kopernika. Niektórzy z nas skorzystali z możliwości bliskiego spotkania ze sławnym toruńskim osiołkiem. Pod koniec wycieczki mieliśmy czas na zakupienie pamiątek i pierników. Serdecznie dziękujemy za zorganizowanie wycieczki i milo spędzony czas.