Przedszkole
Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów

Zespół Szkół w Czaczu

b_150_100_16777215_0_0_images_joomgallery_originals_toru_-_wycieczka_klas_5_i_6_1081_toru_-_wycieczka_klas_5_i_6_2_20230515_1734950722.jpgW dniach 10-12 maja klasy 5 i 6 wyjechały na wycieczkę do Torunia. Po drodze zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku, który okazał się jedną z ciekawszych atrakcji. Zatrzymaliśmy się w hotelu Tower Motel. Po smacznej kolacji poszliśmy podziwiać zachód słońca nad Wisłą i panoramę Torunia. Tak zakończyliśmy pierwszy dzień naszej wycieczki.

Drugiego dnia wycieczki zwiedziliśmy Planetarium. To miejsce, w którym dzięki specjalnej aparaturze są wyświetlane pokazy astronomiczne. Następnie zwiedzaliśmy Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Można tam było przeprowadzać różne ciekawe eksperymenty i doświadczenia związane ze światem fizyki, matematyki, chemii i geografii. Na koniec dnia zwiedziliśmy Fort IV z pochodniami. Przewodnik opowiedział nam o historii tego fortu oraz w pewnym momencie dał niektórym uczestnikom wycieczki pochodnie, aby oświetlić ciemne korytarze.

Trzeci dzień zaczął  się od Muzeum Żywego Piernika, w którym wypiekliśmy swoje własne pierniki i dowiedzieliśmy się jak dawniej je wykonywano. Następnie wybraliśmy się pod dom znanego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika i Krzywą Wieżę. Podczas naszej piątkowej wędrówki podziwialiśmy również Stare Miasto, pomnik Mikołaja Kopernika. Niektórzy z nas skorzystali z możliwości bliskiego spotkania ze sławnym toruńskim osiołkiem. Pod koniec wycieczki mieliśmy czas na zakupienie pamiątek i pierników. Serdecznie dziękujemy za zorganizowanie wycieczki i milo spędzony czas.