Przedszkole
Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów

Zespół Szkół w Czaczu

b_150_100_16777215_0_0_images_joomgallery_originals_poranki_z_ciekaw_ksik_747_poranki_z_ciekaw_ksik_10_20190618_1470799879.jpgDnia 13 czerwca br. w Filii Bibliotecznej w Czaczu odbyło się spotkanie, podsumowujące edukacyjny projekt pod hasłem Poranki z ciekawą książką. Projekt ten realizowany był wspólnie z bibliotekarką Joanną Boroń z filii bibliotecznej w Czaczu oraz nauczycielami Zespołu Szkół w Czaczu panią Elżbietą Kucharską i panią Jolantą Krysman, a skierowany dla uczniów klas pierwszych. Podstawowym założeniem projektu było wzbudzenie wśród dzieci zamiłowania do książek oraz pokazania uczniom jak i rodzicom,  że czytanie książek rozwija wśród dzieci min. wyobraźnię i umiejętności pisarskie, wzbogaca słownictwo, dostarcza wiedzy, ćwiczy koncentrację i umysł, a niekiedy poprawia humor.

GALERIA FOTO

Projekt zapoczątkowaliśmy  Ogólnopolskim Dniem Głośnego Czytania i spotykaliśmy się w bibliotece raz w miesiącu. Czytaliśmy książki o ciekawej tematyce, niekiedy oglądaliśmy prezentacje multimedialne np. o dyscyplinach sportowych, dzieci odgrywały tez scenki dramowe, wcielając się w bohaterów książek, a po każdym spotkaniu dzieci wykonywały prace plastyczne związane z tematyką przeczytanych książek.
Podsumowaniem spotkań był Konkurs Pięknego Czytania, który odbył się 5 czerwca br. w bibliotece. Uczniowie mogli wykazać się swoimi umiejętnościami poprzez samodzielne czytanie wybranych fragmentów tekstów z książki pt. "Zwierzaki w tarapatach."
Komisja konkursowa oceniając poprawność językową, dykcję, intonację, płynność czytania oraz wyraz artystyczny  wyłoniła laureatów:
I miejsce Gbiorczyk Nikodem
II miejsce Dolata Nadia
III miejsce Domagała Maria                                                                                                                                                                        

Wyróżnienia otrzymały:  Donaj Danuta i Aleksandra Kochanek
Laureaci i wyróżnieni jako nagrody otrzymali książki i pisaki. natomiast wszyscy uczestnicy notesy.
Realizowany projekt okazał się bardzo ciekawym i przydatnym działaniem edukacyjnym. Uczniowie dzięki czytanym książkom poszerzyli swoją wiedzę, poprawili koncentrację i wyciszenie, nauczyli się też swobodnie wypowiadać na temat utworów i bohaterów, a przede wszystkim przekonali się o tym, że  obcowanie z książką to nie tylko czytanie, ale także ekscytująca i pełna niespodzianek przygoda, dostarczająca  wiedzy oraz wiele radości.